З дозволу нащадка засновника гімназії графа Бориса Олексійовича Бобринського і за його благословенням гімназія має герб, знамено і прапор, розроблений Черкаським обласним геральдичним товариством з урахуванням символіки графів Бобринських.
Геральдична фігура - срібне увігнуте вістря із супроводжуваними вгорі і з боків золотими зірками - символізує високі устремління, спрямованість до вищих ідеалів, пізнання нового, незвіданого, оволодіння новими знаннями (срібний колір). Досягнення найвищих результатів - зображено золотими зірками.
Прикладом може служити життя і діяльність графа Олексія Олексійовича Бобринського. Він був неординарною особистістю. У багатьох сферах діяльності був першим, дома-гався найвищих результатів. Родоначальник так званої «смілянскої гілки» Бобринських, був зачинателем вітчизняних залізниць, цукрової промисловості, одним з перших на Батьківщині фотогра-фів. При відкритті пам'ятника графу О.О. Бобринскому в Києві 6 лютого 1872 року київський предводитель дворянства П.Д.Селецький сказав: «До якої б галузі знань не доторкався граф, за яку б справу не взявся, він проводив свою ідею будь-що, не шкодуючи ні часу, ні праці, ні значних витрат; терпінням, наполегливістю, глибоким вивченням предмета він, перемагаючи всі труднощі, доводив справу до кінця і до можливої досконалості».
Славні справи батька продовжували і його сини. Крім державної діяльності, багато чого вони робили і для розвитку містечка, у якому знаходився їхній родовий маєток. Сміла зобов'язана їм будівництвом залізниці, станції Бобринської і залізничними підприємствами при ній, облаштованістю населених пунктів, розширенням і реконструкцією діючих заводів, створенням і будівництвом навчальних закладів, інших суспільних, культурних і культових споруджень.
Як приклад для успадкування кращих якостей і устремлінь у гербі гімназії поміщена символіка, запозичена з герба роду графів Бобринських - зображення бобра. Графський герб має досить багато фігур, що протягом сторіч привласнювалися окремими представниками роду. Присутня у ньому символіка Катерини II (принцеси Ангальт-Цербстської), графа Орлова, відзначені символи, властиві графському званню Російської Імперії і символіка, безпосередньо пов'язана з родом Бобринських. Саме вона і використовується в гербі Смілянскої гімназії.
Крім того, символічне значення бобра - старанність, працьовитість. Міцні зуби допомагають гризти «граніт науки».
Блакитне поле в щиті герба - символ честі й слави, м'якості і щирості. Золото, яким зображені зірки - символ багатства, у даному випадку багатство знань.
Щит увінчує просвітительська корона, як ознака армігера (гербовласника). Колір її срібний, властивий навчальним закладам такого рангу.
Щит герба обрамляє вінок, що складається з натурального кольору гілок горобини з гронами ягід. Горобина з плодами вказує на початок нового навчального року, пору, коли необхідно починати новий «похід за знаннями» міцними і повними, як червоні (красиві) ягоди горобини.
Напис на девізній стрічці «Спочатку любити - потім навчити» - це кредо, спосіб, метод, за допомогою якого педагогічний колектив гімназії прагне передати знання, навички своїм вихованцям, закласти моральні стрижні майбутніх великих людей міста Сміли.
Герб склав геральдист Черкаського обласного геральдичного товаства Толкушин Олег Геннадійович, зобразив художник Олексенко Віктор Ан-дрійович, геральдичну експертизу провів герольдмейстервардейн Стародубцев Микола Микитович.
14 вересня 1908 року в Смілі була відкрита чоловіча гімназія. Для неї в 1909 році власниками містечка, в основному на кошти графа Льва Олексійовича Бобринського, був зведений великий цегельний будинок. Зараз у цьому приміщенні знаходиться Смілянська гімназія імені В.Т.Сенатора. Гімназія - особливий вид навчального закладу. До 1917 року лише особи, що її закінчили, могли продовжити навчання у вищих навчальних закладах.
Після подій 1917 року в цьому приміщенні знаходилася звичайна школа. Однак з 1996 року вона знову одержала статус гімназії. Сьогодні тут читається ряд дисциплін із поглибленим курсом їхнього вивчення.
Перераховані вище ідеї символічно відбиті в гербі Смілянської гімназії ім.В.Т.Сенатора,як відмінні риси, властиві винятково даному навчальному закладу.
Геральдична фігура - срібне увігнуте вістря із супроводжуваними вгорі і з боків золотими зірками - символізує високі устремління, спрямованість до вищих ідеалів, пізнання нового, незвіданого, оволодіння новими знаннями (срібний колір). Досягнення найвищих результатів - зображено золотими зірками.
Прикладом може служити життя і діяльність графа Олексія Олексійовича Бобринського. Він був неординарною особистістю. У багатьох сферах діяльності був першим, дома-гався найвищих результатів. Родоначальник так званої «смілянскої гілки» Бобринських, був зачинателем вітчизняних залізниць, цукрової промисловості, одним з перших на Батьківщині фотогра-фів. При відкритті пам'ятника графу О.О. Бобринскому в Києві 6 лютого 1872 року київський предводитель дворянства П.Д.Селецький сказав: «До якої б галузі знань не доторкався граф, за яку б справу не взявся, він проводив свою ідею будь-що, не шкодуючи ні часу, ні праці, ні значних витрат; терпінням, наполегливістю, глибоким вивченням предмета він, перемагаючи всі труднощі, доводив справу до кінця і до можливої досконалості».
Славні справи батька продовжували і його сини. Крім державної діяльності, багато чого вони робили і для розвитку містечка, у якому знаходився їхній родовий маєток. Сміла зобов'язана їм будівництвом залізниці, станції Бобринської і залізничними підприємствами при ній, облаштованістю населених пунктів, розширенням і реконструкцією діючих заводів, створенням і будівництвом навчальних закладів, інших суспільних, культурних і культових споруджень.
Як приклад для успадкування кращих якостей і устремлінь у гербі гімназії поміщена символіка, запозичена з герба роду графів Бобринських - зображення бобра. Графський герб має досить багато фігур, що протягом сторіч привласнювалися окремими представниками роду. Присутня у ньому символіка Катерини II (принцеси Ангальт-Цербстської), графа Орлова, відзначені символи, властиві графському званню Російської Імперії і символіка, безпосередньо пов'язана з родом Бобринських. Саме вона і використовується в гербі Смілянскої гімназії.
Крім того, символічне значення бобра - старанність, працьовитість. Міцні зуби допомагають гризти «граніт науки».
Блакитне поле в щиті герба - символ честі й слави, м'якості і щирості. Золото, яким зображені зірки - символ багатства, у даному випадку багатство знань.
Щит увінчує просвітительська корона, як ознака армігера (гербовласника). Колір її срібний, властивий навчальним закладам такого рангу.
Щит герба обрамляє вінок, що складається з натурального кольору гілок горобини з гронами ягід. Горобина з плодами вказує на початок нового навчального року, пору, коли необхідно починати новий «похід за знаннями» міцними і повними, як червоні (красиві) ягоди горобини.
Напис на девізній стрічці «Спочатку любити - потім навчити» - це кредо, спосіб, метод, за допомогою якого педагогічний колектив гімназії прагне передати знання, навички своїм вихованцям, закласти моральні стрижні майбутніх великих людей міста Сміли.